Az Omega-3 csökkenti a vastagbélrák kockázatát
Nagy Dóra | Sun, 10/10/2010 - 23:28
omega3_fish

Egy közelmúltban végzett, Dr. Sangmi Kim által vezetett, tanulmány kimutatta, hogy a nagymértékű Omega-3 bevitel segít megelőzni a vastagbélrák kialakulását. A tanulmány megerősíti korábbi kutatások eredményét, miszerint, az Omega-3 gyulladáscsökkentő hatással rendelkezik és segít megakadályozni a rák kialakulását.

A tanulmányban részt vett embereket négy csoportra osztották. A csoportoknak különböző mennyiségű Omega-3-at kellett elfogyasztaniuk. A kutatás eredménye a következő lett: azon csoport tagjainak, akik a legnagyobb mennyiségű Omega-3-at fogyasztották, felére csökkent a vastagbélrák kialakulásának kockázata a többi csoport tagjaival szemben.

A kutatók azt is kimutatták, hogy a nagy mennyiségű Omega-6 bevitel viszont növeli a vastagbélrák kockázatát, ezért sok egészségügyi szakember azt tanácsolja, hogy megfelelő arányban szedjünk Omega-3-at illetve Omega-6-ot. Az ideális arány kb. 1:1.

Az amerikai National Institute of Health (Országos Egészségügyi Intézmény) szerint a nyugati ételek 15:1 arányban tartalmaznak Omega-6-ot, illetve -3-at. A nagymértékű Omega-6 fogyasztás hozzájárul a legtöbb modernkori betegség kialakulásához, ilyen például a rák, a különböző autoimmun, a szív- és érrendszeri, valamint a gyulladásos megbetegedések.

A nagy mennyiségben fogyasztott Omega-3 segít megakadályozni a fentebb említett betegségek kialakulását, ezen kívül hozzájárul a szervezet egészséges működéséhez.

Az egyetlen probléma az, hogy sokkal gyakoribbak az Omega-6-ban gazdag élelmiszerek, mint az Omega-3-ban. A közönséges finomított olajok, mint például a szójababból, illetve repcéből készültek, sokkal több Omega-6-ot tartalmaznak, mint Omega-3-at.

Azt mindenképp érdemes megjegyeznünk, hogy az Omega-6 éppúgy egészséges, mint az Omega-3, de a túlzott Omega-6 bevitel, megfelelő mennyiségű Omega-3 fogyasztása nélkül, káros lehet a szervezetre. Ezért nagyon fontos, hogy a szükséges arányban legyenek jelen az élelmiszereinkben.

A halak, a tőkehalmáj, a lazacolaj mind gazdag Omega-3-ban és kitűnő étrendkiegészítők is egyben. Vegetáriánusok számára ajánlott a kender, a lenmag és a lenolaj fogyasztása.

A következő ételek megfelelő arányban tartalmaznak Omega-6-ot illetve -3-at: hideg vízi olajos halak (mint pl. lazac), a legeltetett és zöldtakarmányon tartott állatok, növények közül pedig a kendermag és a dió.

Mindenképp ajánlott a különböző zöldségek, gyümölcsök, magvak és olajok étrendünkbe történő beiktatása. Próbáljuk meg elkerülni a feldolgozott élelmiszereket, amelyek egészségtelen olajat, finomított lisztet és cukrot, valamint túl sok egyszerű szénhidrátot tartalmaznak.

Anonymous
Mon, 04/30/2012 - 15:08
Anonymous
Wed, 04/11/2012 - 08:23
Anonymous
Mon, 04/09/2012 - 11:00
Anonymous
Sat, 03/31/2012 - 18:24
1QQ0xS mipamrdzspjv
Anonymous
Sat, 03/31/2012 - 13:34
Normally I'm against killing but this arctile slaughtered my ignorance.
Anonymous
Sat, 03/31/2012 - 10:46
Heck yeah this is exactly what I neeedd.