Egy új tanulmány összekapcsolja a terhesség korai szakaszában történő alacsony halfogyasztást az idő előtti szülés nagyobb esélyével és a kis születési súllyal – azt állítva, hogy a halban és a halolaj kiegészítőkben található omega-3 zsírsav segítheti e komplikációk megelőzését.
Korábbi kutatásokkal összhangban azt állítja, hogy a halolaj csökkentheti a koraszülés kockázatát. Ezek az eredmények szolgálnak az omega-3 zsírsav terhesség alatti hatásaival kapcsolatos klinikai kísérletek alapjául.
A közel 9000 várandós nő bevonásával Dániában végzett tanulmány kimutatta, hogy azoknál, akik azt állították, hogy nem fogyasztottak halat, háromszor valószínűbb volt a koraszülés, mint azoknál, akik azt mondták, hogy ettek.
Azonban néhány hal fogyasztása kockázatosnak tekintendő terhesség alatt. Az Egyesült Államokban az Élelmiszer és Gyógyszer Intézet (FDA) a következő halfélék fogyasztását nem tanácsolja a várandós nőknek:
- cápa,
- kardhal és
- király makréla,
mert nagy mennyiségben tartalmazhatnak higanyt, ami potenciálisan károsíthatja a fejlődő magzat idegrendszerét.
A kutatók eredményei szerint azoknál a nőknél, akik kevés halat esznek, vagy egyáltalán nem is fogyasztanak halat, kis mennyiségű omega-3 zsírsav – halon vagy halolaj kiegészítőkön keresztül – csökkentheti a koraszülés vagy a kis születési súly esélyét.